21

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΗ ΜΗΛΟΠΙΤΑ // TORTA DI MELE ALLA VENETA


ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΗ ΜΗΛΟΠΙΤΑ

Ισως η πιό απλή και εύκολη συνταγή για μηλόπιτα! Παραδοσιακή της χωριάτικης κουζίνας του Βένετο, δεν απαιτεί πολλά υλικά, δεν θέλει μίξερ ή άλλα εργαλεία, δεν θέλει ζυγαριά ή μεζούρες καθώς τα υλικά τα υπολογίζουμε με κουταλιές της σούπας, φτιάχνεται πάρα πολύ γρήγορα και επιπλέον είναι πεντανόστιμη!
Ιδανική λύση για ένα γρήγορο γλυκάκι τώρα που υπάρχουν πλέον τα φρέσκα μηλαράκια!
Την συνταγή την πρωτοείδα εδώ, όπου οι συμπαθέστατες αδελφές Donà την φτιάχνουν λίγο με το μάτι, όπως οι παραδοσιακές νοικοκυρές. Εγώ απλά πρόσθεσα λίγη κανελίτσα και ξύσμα πορτοκαλιού.

Δόση : για 6 άτομα
Βαθμός δυσκολίας : πολύ εύκολο
Υλικά :  5 μεγάλα μήλα γκόλντεν,
                μια πρέζα αλάτι,
                5 κ.σ. βούτυρο,
                χυμό από 1 λεμόνι,
                χυμό 2 μικρά πορτοκάλια,
                ξύσμα από 1 πορτοκάλι ακέρωτο,
                7+1 κ.σ. ζάχαρη κρυσταλλική,
                2 αυγά,
                8 κ.σ. αλεύρι γοχ.,
                1 κ.σ. baking powder.          
για το σερβίρισμα : κανέλα.
Προετοιμασία :
Βάλτε το βούτυρο να λιώσει.
Καθαρίστε τα μήλα και κόψτε τα σε φετούλες. Πασπαλίστε με το αλάτι. Περιχύστε με το βούτυρο, αναμείξτε και προσθέστε και τον χυμό απο το λεμόνι και τα πορτοκάλια. 
Προσθέστε τις 7 κουταλιές ζάχαρη. Προσθέστε τα αυγά και το ξύσμα και αναμείξτε. Αν θέλετε, τα αυγά μπορείτε να τα χτυπήσετε λίγο πρίν τα προσθέσετε στο μίγμα. 
Προσθέστε το αλεύρι και το baking και αναμείξτε να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Βουτυρώστε ένα στοργγυλο ταψάκι με διάμετρο 24-26 εκ. και πασπαλίστε με τριμμένη φρυγανιά. Ρίξτε μέσα το μίγμα και χτυπήστε το ταψί 2-3 φορές στον πάγκο, για να φύγει ο τυχόν εγκλωβισμένος αέρας. Πασπαλίστε με την υπόλοιπη ζάχαρη.
Ψήστε σε φούρνο προθερμασμένο στους 200°C. Μόλις βάλετε μέσα την μηλόπιτα, κατεβάστε την θερμοκρασία στους 170°C και ψήστε στις αντιστάσεις για 40 λεπτά περίπου, μέχρι να ροδίσει.
Βγάλτε την μηλόπιτα απο τον φούρνο και αφήστε την να κρυώσει πρίν την κόψετε. Πασπαλίστε την με μπόλικη κανελίτσα.


TORTA DI MELE ALLA VENETA

Molto probabilmente la ricetta per la torta di mele più facile che io abbia mai visto! Ricettina rustica, con pochi ingredienti, preparata senza planetaria o altra attrezzatura, gli ingredienti ad occhio e croce, contati a cucchiaiate, di veloce preparazione e perdippiù molto saporita!
La soluzione ideale quando si vuole preparare velocemente un dolcetto, specialmente in questa stagione che si trova le mele fresche!
La ricetta l' ho vista per la prima volta qui, preparata dalle simpaticissime sorelle Donà. Nella mia variazione ho aggiunto la scorza grattugiata di arancia e cannela in polvere!

Dosi : per 6 persone
Difficoltà : facilissima
Ingredienti :  5 grosse mele golden,
                             1 pizzico di sale,
                             5 cucchiai di burro fuso,
                             7+1 cucchiai di zucchero semolato,
                             succo da 1 limone,
                             succo da 2 arance piccole,
                             la scorza grattugiata da 1 arancia,
                             2 uova,
                             8 cucchiai di farina 00,
                             1 cucchiaio di lievito per dolci.       
per la finitura : cannella in polvere.
Preparazione :
Sbucciate le mele, eliminate il torsolo e tagliate a fettine. Cosparegete di sale. 
Versateci il burro fuso e mescolate. Versate poi il succo degli agrumi, aggiungete i 7 cucchiai di zucchero e mescolate. Aggiungete le uova e la scorza grattugiata dell' arancia. Se vi piace, sbattete le uova prima di aggiungerle al composto. 
Aggiungete alla fine anche la farina ed il lievito e mescolate per amalgamare il tutto.
Imburrate e cospargete di pangrattato una tortiera di 24-26 cm di diametro. Versateci il composto e livellate. Sbattete il fondo della tortiera sul piano del lavoro, per fare eliminare eventuali bolle d' aria. Cospargete con lo zucchero restante.
Infornate in forno preriscaldato a 200°C e abbasate subito la tempreatura sui 170°C. Lasciate cuocere a forno statico per 40 minuti ca. fino a dorare. 
Sfornate la torta e lasciatela raffreddare. Prima di servire cospargete di cannella macinata.



21 σχόλια:

  1. Η μηλόπιτα είναι αγαπημένο γλυκό του φθινοπώρου.
    Πολλές φορές ,στη δίνη της αγχωτικής καθημερινότητας αναζητούμε την ευκολία ακόμα και σε αυτό που θα προσφέρει ένα χαμόγελο ικανοποίησης αλλά και μεγάλη χαρά στον ουρανίσκο μας.
    Η μηλόπιτα που μας παρουσιάζεις σήμερα Μαρίνα μου ανήκει σε αυτή την κατηγορία.Γλυκό με προσδοκίες γευστικής απόλαυσης συγχρόνως με την απίστευτη ευκολία παρασκευής του!
    Όλα μαζί,χωρίς κόπο,χωρίς δοσομετρητές,χωρίς δύσκολα υλικά,για ένα άρτιο αποτέλεσμα !
    Δεν υπάρχει περίπτωση να μη πραγματοποιηθεί !Λίαν συντόμως!
    Καλή εβδομάδα να έχεις!Πολλά,πολλά φιλιά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου το βούτυρο πρέπει να είναι λιωμένο?

      Διαγραφή
    2. Καλη εβδομαδα Φωτεινη μου!
      Ποσες φορες κι εγω δεν σπαζοκεφαλιασα για ενα ευκολο γλυκακι, οταν δεν εχω χρονο να φτιαξω κατι πιο συνθετο... Και τους καλομαθα τους αντρες μου με τα γλυκα και οταν δεν βλεπουν κατι επανω στο τραπεζι ή μεσα στο ψυγειο, αρχιζουν και σκαλιζουν τα ντουλαπια... Το κακο με την μηλοπιτα αυτη ειναι οτι την εξαφανισαν με συνοπτικες διαδικασιες... Εμενα μου αρεσε η οξυτητα που της δινουν οι χυμοι απο τα πορτοκαλια και το λεμονι, δεν γινεται πολυ γλυκεια και δεν λιγωνει.
      Φωτεινη μου ναι, το βουτυρο πρεπει να ειναι λιωμενο, το γραφω στην αρχη της συνταγης.
      Φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  2. Θα την κάνω σύντομα! Όσες μηλόπιτες έχω κάνει είμαι ευχαριστημένη και η δική σου δείχνει υπέροχη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η κόρη μου σήμερα το πρωί μου ζήταγε μηλόπιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι και η εποχη τους, οποτε μια μηλοπιτα επιβαλλεται!

      Διαγραφή
  4. Εύκολη αλλά πάααρα πολύ ενδιαφέρουμε!
    Θα τη δοκιμάσω, όπωσδήποτε και θα σου πω.
    Περιμένω να βρω μήλα αρωματικά.
    Καλό σου βράδυ.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα Ελενη μου! Εγω βρηκα ωραια μηλαρακια στην λαϊκη, παρ' ολο που δεν τρελλαινομαι να τα τρωω σαν φρουτο, πραγματικα τα απολαυσα, ιδιατερα τα ξυνα!
      Καλο βραδυ!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ενδιαφέρων συνδυασμός, τα μήλα Golden με τα εσπεριδοειδή! Θέλω πολύ να δοκιμάσω αυτή τη μηλόπιτα! Καλή εβδομάδα Μαρίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω οτι αυτό είναι που κάνει και την διαφορά Ελεάννα μου!

      Διαγραφή
  6. Και από προχθές σκέφτομαι να κάνω κι' εγώ το πρώτο γλυκό με μήλα για την έναρξη της νέας σαιζόν.
    Μου αρέσει πολύ το "ευκολότατο" της συγκεκριμένης συνταγής, Μαρίνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ευκολότατο είναι μεγάλη υπόθεση, κάνει αυτό το γλυκάκι παντός καιρού!

      Διαγραφή
  7. Μαρίνα μου δείχνει υπέροχη θα ήθελα πολύ να τη δοκιμάσω, έχει ωραίους συνδυασμούς!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου άρεσε πολύ η παραδοσιακή συνταγή που μας έφτιαξες! Εύκολη, γρήγορη και είμαι σίγουρη
    πεντανόστιμη, με τόσα μήλα πως να μην είναι. Έχω μια παρόμοια συνταγή για φτιάξιμο αλλά η δική σου
    με το λεμόνι και τα πορτοκάλια κερδίζει με διαφορά.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οντως τα εσπεριδοειδη ειναι ασυνηθιστα, αντε το λεμονι το βαζαμε για να μην μαυρισουν τα μηλα, αλλα τον χυμο πορτοκαλιου κι εγω δεν τον εχω ξανασυναντησει... Αυτο ειναι που της δινει και ιδιαιτερη γευση...
      Φιλια!

      Διαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.