22

ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ // TORTA ALLE NOCI SCIROPPATA


ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ

Καθώς πλησιάζουμε σιγά σιγά στις γιορτές, οι γλυκιές συνταγές του laboratorio θα είναι και αυτές μέσα στο γιορτινό, χριστουγεννιάτικο πνεύμα!
Η καρυδόπιτα είναι ενα απο τα πολύ αγαπημένα μας σιροπιαστά γλυκά. Ηταν μια απο τις πρώτες συνταγές σε αυτό το blog (εδώ και εδώ), εχεί ξαναφτιαχτεί πολλές φορές και έχει εμπλουτιστεί με νέα αγαπημένα μου υλικά. Σήμερα θα σας παρουσιάσω την συνταγή στην οποία έχω καταλήξει μετά απο τους πειραματισμούς μου και που έχει γίνει πλέον η αγαπημένη μας!

Δόση : για 10-12 άτομα
Βαθμός δυσκολίας : μέτρια δύσκολο
Υλικά : 300 gr καρύδια,
                100 gr καλαμποκάλευρο για πολέντα (σαν σιμιγδάλι),
                50 gr τριμμένη φρυγανιά,
                170 gr ζάχαρη απο ζαχαροκάλαμο demerara,
                6 μεγάλα αυγά,
                200 gr βούτυρο αγελάδος σε θερμοκρασία δωματίου,
                2 σφηνάκια (60 ml) λικέρ πορτοκάλι,
                2 κ.γ. κανέλα σε σκόνη,
                1/3 κ.γ. μοσχοκάρφια σε σκόνη,
                1/2 κ.γ. τζίντζερ σε σκόνη,
                1/2 κ.γ. τριμμένη αποξηραμένη φλούδα πορτοκαλιού.
για το σιρόπι : 1 φλ. (200 gr) μέλι ανθέων,
                           1 φλ. (200 gr) καστανή ζάχαρη demerara,
                           2 φλ. (450 ml) νερό,
                           1/2 λεμόνι ακέρωτο.
Προετοιμασία :
Τρίψτε τα καρύδια ψιλά στο μούλτι, ή ακόμη καλύτερα κοπανήστε τα σε ενα γουδί. 
Χτυπήστε καλά το βούτυρο να ασπρίσει. Προσθέστε σταδιακά του κρόκους των αυγών και την μισή ζάχαρη, χτυπώντας το μίγμα μέχρι να αφατέψει. Προσθέστε το λικέρ, τα αρωματικά, τα τριμμένα καρύδια, την πολέντα και την φρυγανιά και αναμείξτε καλά.
Χτυπήστε τα ασπράδια των αυγών με την υπόλοιπη ζάχαρη, σε σφιχτή μαρέγκα. Προσθέστε την μαρέγκα σταδιακά στο μίγμα, ανακατεύοντας απαλά με μια μαρίζ, με κινήσεις απο κάτω προς τα πάνω.
Βουτυρώστε ενα ταψάκι ή ενα πυρέξ με διαστάσεις 25x30 εκ. Ρίξτε μέσα το μίγμα και ισιώστε την επιφάνεια του.
Ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170°C στις αντιστάσεις. Κάντε το τέστ της οδοντογλυφίδας πρίν βγάλετε το γλυκό απο τον φούρνο.
Στο εν τω μεταξύ ετοιμάστε το σιρόπι. Βάλτε όλα τα υλικά σε ενα κατσαρολάκι και αφήστε τα να βράσουν για 10 λεπτά.
Μόλις βγάλετε την καρυδόπιτα απο τον φούρνο, κόψτε την σε κομάτια και περιχύστε αμέσως με το καυτό σιρόπι. Αφήστε το να σταθεί για τουλάχιστον μια ώρα, μέχρι να κρυώσει το γλυκό και να τραβήξει καλά το σιρόπι.
Διατηρείται για μια εβδομάδα και εκτός ψυγείου.


TORTA ALLE NOCI SCIROPPATA

La ricetta per la torta alle noci sciroppata, è stata una dalle prime pubblicate in questo blog (qui). Ha seguito anche una variazione con la pasta fillo (qui). Siccome mi piace sperimentare con nuovi ingredienti e nuovi aromi ogni volta, oggi vi presento a conclusione di questi miei esperimenti, una torta alle noci a modo mio, saporitissima e profumatissima!

Dosi : per 10-12 persone
Difficoltà : media
Ingredienti : 300 gr di noci,
                            100 gr di farina di mais per la polenta,
                            50 gr di pangrattato,
                            170 gr di zucchero di canna demerara,
                            6 uova grandi,
                            200 gr di burro a temperatura ambiente,
                            2 biccherini (60ml) liquore all' arancia,
                            2 cucchiaini di cannella macinata,
                            1/3 cucchiaino di  chiodi di garofano macinati,
                            1/2  cucchiaino di zenzero macinato,
                            1/2 cucchiaino di  scorza d' arancia essiccata e macinata.
per lo sciroppo : 1 tazza (200 gr) di miele millefiori,
                               1 tazza (200 gr) di zucchero di canna demerara,
                               2 tazze (450 ml) acqua,
                               1/2 limone non trattato.
Preparazione :
Nel triatutto, o ancora meglio in un mortaio, tritate le noci finemente.
Nella planetaria sbattete il burro fino a diventare una crema chiara. Sempre sbattendo, aggiungete gradatamente i tuorli delle uova e metà di zucchero. Continuate a sbattere per un paio di minuti, fino a prendere una crema gonfia. Aggiungete il liquore, le spezie, le noci tritate, la polenta ed il pangrattato e mescolate.
Montate gli albumi delle uova con lo zucchero rimasto, a neve ferma. Aggiungete la neve al composto gradatamente, mescolando delicatemente con una spatola e con movimenti dal basso verso l' alto.
Imburrate una teglia o priofila di dimensioni 25x30 cm. Versateci il composto e livellate.
Fate cuocere in forno preriscaldato a 170°C, modalità statico. Fate la prova stecchino prima di sfornare.
Nel frattempo preparate lo sciroppo. Ponete tutti gli ingredienti in una pentola piccola e fate bollire per una decina di minuti.
Appena sfornata la torta, tagliatela a quadrati di ca. 8x8cm. Versateci subito lo sciroppo scottente. Lasciate riposare per un' oretta almeno per inzupparsi di sciroppo tutta la torta .
Si conserva fuori frigo per una settimana.




22 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρίνα μου!!!!
    Η καρυδόπιτα είναι από τα νοστιμότερα γλυκά!!!Υπάρχουν διάφορες εκδοχές και οι περισσότερες μπορώ να πω, πληρούν τις προδιαγραφές της γευστικής αξιοπρέπειας που οφείλει να έχει μία πετυχημένη καρυδόπιτα.
    Η πρότασή σου σήμερα με ενθουσίασε,αφού παρατήρησα κάποια υλικά που μου έκαναν εντύπωση,όπως η χρήση της πολέντας,η ζάχαρη demerara και το μέλι στο σιρόπι.Υπέροχα αρωματισμένη και με αέρινη την υφή της,μπορώ να πω σχεδόν με βεβαιότητα,ότι πρέπει να είναι όντως υπέροχη και πολύ σωστά την επιλέξατε σαν την πιο αντιπροσωπευτική και αγαπημένη σας!!!!!
    Στέλνω πολλά πολλά φιλιά και καλή δύναμη στις γιορταστικές γευστικές σου αναζητήσεις και παρασκευές!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα Φωτεινη μου και καλη εβδομαδα!!
      Η καρυδοπιτα ειναι το αγαπημενο γλυκο του Δ. και οπως μπορεις να καταλαβεις, εχω εναν πολυ αυστηρο δοκιμαστη κριτη! Τα αγαπημενα μου υλικα εκαναν παλι το θαυμα τους και η πολεντα με την γλυκεια της γευση ταιριασε υπεροχα μεσα στη καρυδοπιτα, και ετσι μετα απο πολλες δοκιμες καταληξαμε στην απολυτα αγαπημενη μας καρυδοπιτα!
      Αυτο το ΣΚ ημουν σε ρηλαξ, μετα απο δυο εβδομαδες συνεχομενες στην δουλεια επρεπε λιγο να κατεβασω τους ρυθμους... για το επομενο ομως εχω μεγαλα σχεδια, ας ελπισουμε οτι ολα θα πανε καλα και θα φτιαξω αυτο που εχω στο μυαλο μου!
      Καλη εβδομαδα, un abbraccio!

      Διαγραφή
    2. Καλή επιτυχία σε ότι και αν αποφάσισες να κάνεις και να κοσμήσεις για μια ακόμα φορά το σπιτάκι σου,κυριολεκτικά και μεταφορικά!!!!!
      Μου προκάλεσες μεγάλη περιέργεια με τις ..υπόνοιες που άφησες!Πολλά υποσχόμενες!!!
      Καλή δύναμη γλυκιά μου και καλή εβδομάδα που μου διέφυγε να σου ευχηθώ!!

      Διαγραφή
  2. Με καλαμποκάλευρο δεν έχω δοκιμάσει ωραία ιδέα!!
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το καλαμποκάλευρο ή το τζίτζερ, προσωπικά δεν το έχω ξαναδεί σε καρυδόπιτα!!! Θα το έχω υπόψη μου όταν κάνω καρυδόπιτα, να τη δοκιμάσω!!! Αν κρίνω πάντως από τη φωτογραφία, φαίνεται νοστιμότατη!!! Καλή εβδομάδα, Μαρίνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλη εβδομαδα Λια μου!
      Ηταν οντως νοστιμη, η πιο πετυχημενη παραλλαγη καρυδοπιτας που εχω φτιαξει μεχρι στγμης! Την επομενη φορα μου ζητηθηκε να την καλυψω και με σοκολατα....

      Διαγραφή
  4. "Χωριό που φαίνεται....!!!!" Μαρίνα μου ;)
    Απίθανη συνταγή, εντεταγμένη πλήρως στο πνεύμα των ημερών, με εξαιρετικό αποτέλεσμα!!
    Πολλά φιλιά
    Καλές Γιορτινές Μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Γιωργο μου!
      Χαρουμενες γιορτες και σε σενα!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  5. Τι "ζουμερή" και σούπερ λαχταριστή που δείχνει η καρυδόπιτά σου Μαρίνα μου!!
    Και η συνταγή πολύ ενδιαφέρουσα!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρίνα μου τέλειο το γλυκάκι σου, δείχνει απίστευτα νόστιμη και ζουμερή η καρυδόπιτά σου!!!!Πάρα πολύ ωραία συνταγή!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ελενη μου! Και το σιροπι της ηρθε οσο πρεπει, μετα απο διαφορες αποπειρες κατεληξα στις συκγεκριμενες αναλογιες...
      Φιλακια!!!

      Διαγραφή
  7. Από τα γαπημένα μας γλυκά, Μαρίνα μου! Ζουμερή και πολύ αρωματική!
    Και η δική σου πέτυχε εξαιρετικά, μπράβο!
    Μου άρεσε που βάζεις πολέντα και κρατώ τη συνταγή.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ομολογω οτι εχω μια μεγαλη αγαπη για την πολεντα! Οσο η μαμα μου δεν θελει να την ακουσει, γιατι της θυμιζει την κατοχη, αλλο τοσο εγω εχω κολλησει μαζι της... Στα γλυκα ταιριαζει παρα πολυ!
      Φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  8. Εξαιρετικά αρωματική!
    Καταλαβαίνω απόλυτα γιατί έχει γίνει η αγαπημένη σας εκδοχή!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μετα απο διαφορους πειραματισμους νομιζω οτι προεκυψε μια ιδιαιτερα νοστιμη και πετυχημενη εκδοχη της καρυδοπιτας!
      Φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  9. Συροπιαστή,..Αφράτη...και άκρως Μυρωδάτη!

    Καρυδόπιτα "for ever" Μαρίνα μου :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπάμε την καρυδόπιτα και αυτή η εκδοχή, διαφορετική από εκείνες που έχουμε συνηθίσει, είναι πολύ ενδιαφέρουσα! Όλο αρώμα και γεύση!! Κομματάκι για τον αυριανό καφέ μου, μπορώ να κεραστώ;
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σιροπιαστή, αφράτη και πολύ αρωματική έγινε η καρυδόπιτά σου Μαρίνα μου και την λιμπίστικα όσο δεν φαντάζεσαι!!! Υπέροχη συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.