14

ΣΟΥΠΑ ΜΕ ΜΥΔΙΑ // ZUPPA DI COZZE


ΣΟΥΠΑ ΜΕ ΜΥΔΙΑ

Μια μαλλον ασυνηθιστη σουπιτσα, με ιδιαιτερη νοστιμια! Η συνταγη προερχεται απο την παραδοσιακη ναπολιτανικη κουζινα, η οποια αγαπαει παρα πολυ τα μυδια, και αποτελει εναν απο τους πιο δημοφιλεις τροπους μαγειρεματος τους, μαζι με τις δυο συνταγες για αχνιστα μυδια : αλλα μαριναρα (με σκορδο και μαϊντανο) και με πιπερι (impepata di cozze). Η σουπα αυτη ειναι γνωστη ως σουπα μυδιων αλλα ναπολετάνα. Παρ'ολα αυτα αποφασισα τελικα να μην την παρουσιασω με το ... επισημο της ονομα, αφαιρωντας τον προσδιορισμο. Και αυτο γιατι εχω κανει ενα βασικο "λαθος" στην παρασκευη της : προσθεσα κρεμμυδι! Ουαι και αλοιμονο αν δουν οι ναπολιτανοι σαλτσα ντοματας με κρεμμυδι, απαγορευεται δια ροπαλου, αλλα για να το λενε αυτοι, κατι θα ξερουν! Βεβαια εμας μας αρεσε και ετσι παρα πολυ, και καποια μερα, για να αποκαταστησω την ταξη πραγματων, θα φτιαξω μυδοσουπα και συμφωνα με την παραδοσιακη ναπολιτανικη συνταγη!

Δοση : για 4 ατομα
Βαθμος δυσκολιας : ευκολο
Υλικα : 1Kg μυδια με το κελυφος,
                1 φλ.ντοματα στον τριφτη,
                1 κ.σ. ντοματοπελτε,
                1 σκελιδα σκορδο,
                1 εσαλοτ ή μικρο κρεμμυδι,
                1/3 ματσακι μαϊντανο,
                1/2 φλ. κρασι λευκο ξηρο,
                5 κ.σ. παρθενο ελαιολαδο,
                φρεσκοτριμμενο πιπερι,                 
                αλατι. 
για το σερβιρισμα : φρυγανισμενες φετες ψωμιου.
Προετοιμασια :  
Καθαριστε καλα τα μυδια, αφαιρωντας με ενα μαχαιρακι οτι ειναι κολλημενο στο κελυφος τους, αλλα και το "γενακι" τους. Ξεπλυνετε τα κατω απο τρεχουμενο νερο. Βαλτε τα σε μια αδεια κατσαρολα, κλειστε το καπακι της και βαλτε την σε δυνατη φωτια. Μετα απο 5-10 λεπτα, ελεξτε αν ανοιξαν και πεταξτε αυτα που παρεμειναν κλειστα. Απο τα υπολοιπα, χωριστε το τμημα του κελυφους που περιεχει την ψυχα του μυδιου, και τα υπολοιπα κελυφη πεταξτε τα. Φιλτρατετε το ζουμακι απο τα μυδια, περνωντας το απο ενα ψιλο σουρωτηρι. Βαλτε στην κατσαρολα το λαδι και βαλτε την στην φωτια. Μολις ζεσταθει, προσθεστε το εσαλοτ και το σκορδο ψιλοκομμενα και αφηστε τα να ροδισουν ελαφρα. Σβυστε με το κρασι, περιμενετε να εξατμιστει το αλκοολ και προσθεστε την ντοματα, τον ντοματοπελτε, το ζουμακι απο τα μυδια και το αναλογο νερο. Αφηστε να σιγοβρασει η σαλτσα για 10 λεπτα. Προσθεστε τα μυδια, τον μαϊντανο ψιλοκομμενο, φρεσκοτριμμενο πιπερι και αλατακι - αν χρειαζεται γιατι ο ζωμος των μυδιων ειναι ηδη αλμυρος. Αφηστε να σιγοβρασουν2-3 λεπτα και κατεβαστε την απο την φωτια. Σερβιρετε την σουπα ζεστη, μαζι με φρυγανισμενες φετες ψωμιου ή παξιμαδακια.


ZUPPA DI COZZE

Per la preparazione di questo piato, avevo in mente la classica zuppa di cozze alla napoletana. Però ho commeso un errore fondamentale : ho aggiunto anche della cipolla, e come noto, nella cucina napoletana la cipolla, non viene aggiunta mai in salse al pomodoro! Così ho evitato di utilizzare la definizione "alla napoletana". Però anche questa zuppetta è risultata molto saporita!

Dosi : 4 persone
Difficoltà : facile
Ingredienti : 1Kg di cozze col guscio,
                             1 tazza di passata di pomodoro,
                             1 cucchiaio di triplo-concentrato di pomodoro,
                             1 spicchio d'aglio,
                             1 scalogno o piccola cipolla,
                             1 abbondante ciuffo di prezzemolo,
                             1/2 tazza di vino bianco,
                             5 cucchiai di olio extravergine di oliva,
                             pepe macinato,                 
                             sale.
per servire : crostini di pane.
Preparazione : 
Prima di tutto pulite le cozze, eliminando tutto quanto è attaccato ai gusci e anche i barbigli. Sciacquateli sotto acqua corrente. Poneteli in una pentola e portate su fuoco vivo. Dopo una decina di minuti controllate se le cozze sono state aperte ed eliminate quelle rimaste chiuse. Ritirate dal fuoco, lasciatele intiepidire ed eliminate la valva vuota, tenendo da parte quella contenente il mollusco. Filtrate il brodo di cottura, passandolo da un colino a maglia fitta. Tritate l'aglio, lo scalogno ed il prezzemolo. Versate l'olio nella pentola e portate sul fuoco. Aggiungete lo scalogno e l'aglio e fate appena rosolare. Sfumate con il vino e lasciate evaporare l'alcool. Aggiungete la passata di pomodoro, il tiplo-concentrato, il brodo di cottura delle cozze, peppe macinato e completate con acqua calda. Lasciate cuocere per una decina di minuti e aggiungete le cozze ed il prezzemolo. Controllate di sale, attenzione però, perche il brodo di cottura delle cozze è già abbastanza salato. Lasciate cuoere per un paio di minuti ancora e ritirate dal fuoco. Servite la zuppa calda, accompagnata con crostini di pane.

14 σχόλια:

  1. uno dei miei piatti preferiti Marina ! Qui a Trieste c'è un allevamento di cozze e sono sicura della loro bontà! Un abbraccio e buona settimana...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. La zuppa di cozze è un piatto inusuale in Grecia. A me è piaciuto un sacco! Anche a Salonicco ci sono allevamenti di cozze ma veramente una preoccupazione per la loro qualità ce l'ho, siccome le acque qui non sono proprio cristalline...
      Baci!

      Διαγραφή
  2. Το λάθος σου μου αρέσει πολύ Μαρίνα. Το κρεμμύδι θεωρώ ότι πηγαίνει παντού και γλυκαίνει τα φαγητά.
    Ωστόσο η σούπα σου "σωστή ή λάθος" είναι πολύ εντυπωσιακή και μόνο που την βλέπεις! Φαντάσου και να την τρως!!

    Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρεσει πολυ το κρεμμυδι, και εξ'ου και η προσθηκη του απο παραδρομη... Ηταν πολυ νοστιμη αυτη η σουπιτσα Χρυσαυγη μου, τα υλικα δενουν πολυ ωραια μεταξυ τους!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  3. Κάποτε τα μύδια ούτε... να τα κοιτάξω! Τα τελευταία χρόνια όμως άλλαξαν τα γευστικά μου γούστα. Σε σούπα δεν τα έχω φάει, αλλά φαίνεται πολύ νόστιμη έτσι όπως την έχεις φτιάξει! Και με τη συνοδεία φρυγανισμένου ψωμιού, θα είναι όλα τα λεφτά!
    Να είσαι καλά Μαρίνα μου. Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω οτι η σουπα με μυδια δεν πολυσυνηθιζεται στην κουζινα μας Sel μου, αλλα με αυτην την περιεργεια μου με τις ιταλικες συνταγες, εχω ανακαλυψει συγκλονιστικα πιατα!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  4. Από το πρωί που την είδα στο facebook την λιγουρεύομαι.........αυτή την εβδομάδα θα μου φέρουν φρέσκα μύδια και θα δοκιμαστεί!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μου πεις εντυπωσεις Λιλα μου! Εμενα μου αρεσε παρα πολυ, ο γευστικος συνδυασμος των υλικων ειναι απαιχτος!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ιδιαίτερη, πολύ εντυπωσιακή, σίγουρα πεντανόστιμη η σούπα σου Μαρίνα μου!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Eντάξει καλό είναι να ακολουθούνται οι παραδοσιακές συνταγές,αλλά αν το ΄΄λάθος΄΄προσφέρει μία άλλη ,εξίσου καλή ή και ανώτερη γεύση,τότε προς τι οι ενοχές Μαρίνα μου??Εξάλλου οι συνταγές είναι και για να προσφέρουμε και τις δικές μας προσωπικές πινελιές ή προτιμήσεις.
    Η μυδόσπουπα εξαιρετική Μαρίνα μου!!!Αν και όταν είμαι βέβαιη για την ποιότητά τους,θα την κάνω οπωσδήποτε, γιατί αγαπάμε όλοι μας αυτό τον υπέροχο θαλασσινό μεζέ και ποτέ μου δεν έχω συναντήσει τέτοιου είδους σούπα!!
    Καλό βράδυ φίλη μου!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι ενα θεμα με τα μυδια Φωτεινη μου, δεν ξερεις αν μπορεις παντα να εμπιστευτεις την ποιοτητα τους... Τα τελευταια χρονια τα βρισκω σε εναν συγκεκριμενο παραγωγο στην λαϊκη, και μεχρι σημερα ειμαι πολυ ευχαριστημενη. Βεβαια, οταν εχω στο νου μου να παρω μυδια, παω πρωϊ πρωϊ, ωστε να μην ειναι πολυ ταλαιπωρημενα, και μονο κατα τους δροσερους μηνες.
      Φιλακια και ελπιζω να τα πουμε συντομα!

      Διαγραφή
  7. Εγώ πάντως συμφωνώ και επαυξάνω με την προσθήκη κρεμμυδιού! Πολύ καλά έκανες και το έβαλες και μας παρουσίασες μία σούπα γεμάτη νοστιμιά! Εύγε (και άσε τους Ιταλούς να λένε)!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστω Αναστασια μου! Πολλα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.