23

ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑΧΙΝΙ // BISCOTTI SPEZIATI ALLA TAHINA


ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑΧΙΝΙ

Πεντανοσιμες γλυκιες μπουκιτσες, με την χαρακτηριστικη γευση του ταχινιου, δεμενη με πορτοκαλι και μπαχαρικα. Το κεντημα με το τσιμπιδακι για ζυμες, τα μεταμορφωνει σε ομορφα ζυμαρενια τριανταφυλλακια ...
Η υφη τους ειναι μαλακη. Την μιση ζυμη μου, την χρωματισα με σπιρουλινα σε σκονη, που της εδωσε ενα πρασινωπο χρωμα. Πρεπει να ομολογησω οτι ημουν φειδωλη στην χρηση της, γιατι ειχα εναν φοβο μηπως μυριζουν ελαφρα ψαρι, οπως η σπιρουλινα. Τελικα δεν ειχαν καμμια διαφορα στην οσμη τους απο τα αλλα που δεν την περιειχαν. 
Η συνταγη ειναι νηστισιμη.

Δοση : περιπου 70 κομματια
Βαθμος δυσκολιας : ευκολη, θελει λιγη υπομονη για την διακοσμηση
Υλικα : 480 gr αλευρι για ολες τις χρησεις,
                  250 gr ταχινι,
                  230 gr καστανη ζαχαρη απο ζαχαροκαλαμο,
          απο 1 μεγαλο ακερωτο πορτοκαλι, τον χυμο και το ξυσμα της φλουδας,
                  1 κ.γ. κανελα σε σκονη,
                  1/3 κ.γ. μοσχοκαρφια σε σκονη,
                  1 κ.γ. πρασινο καρδαμωμο σε σκονη,
                  1 κοφτο κ.γ. baking,
                  1 κ.γ. σοδα φαγητου,
                  1 γερη πρεζα αλατι,
                  1/2 φλ. τσαγιου καρυδοψυχα τριμμενη.
για τον χρωματισμο (προαιρετικό) : σπιρουλινα σε σκονη.
Προετοιμασια : 
Αναμειξτε το ταχινι με τον χυμο και το ξυσμα απο το πορτοκαλι, τα μπαχαρικα και την ζαχαρη. Προσθεστε το αλατι, την σοδα και το baking και σταδιακα το αλευρι, μεχρι να παρετε μια ευπλαστη ζυμη, που να μην κολλαει στα χερια. 
Χωριστε την ζυμη σε δυο μερη και πλαστε καθε μερος σε ενα μπαστουνακι με διαμετρο 2εκ. Κοψτε το μπαστουνακι σε ροδελλες, παχους 1εκ; πλατυνετε το κομματι της ζυμης μεσα στην παλαμη σας, βαλτε στο κεντρο λιγο τριμμενο καρυδι, κλειστε το μεσα στη ζυμη και επειτα πλαστε το σε σφαιρικο ή οβαλ σχημα. 
Διακοσμηστε το μπισκοτακι, φτιαχνοντας στην επιφανεια του σχεδια με το τσιμπιδακι για την διακοσμηση της ζυμης (κανει και αυτο για το ισλι) - μπορειτε να δειτε και ενα ενδιαφερον βιντεο εδω, για να παρετε μια ιδεα για την διακοσμηση. 
Αν θελετε να χρωματισετε τα μπισκοτακια σας, προσθεστε στην ζυμη την σπιρουλινα, μεχρι να παρετε την επιθυμητη αποχρωση. Τοποθετειστε τα μπισκοτακια μεσα σε ενα ταψι, στρωμενο με αντικολλητικο χαρτι. 
Ψηστε τα σε προθερμασμενο φουρνο, στους 175°C, για 15-20 λεπτα, μεχρι να ροδισουν. Βγαλτε τα απο τον φουρνο, και αφηστε τα να κρυωσουν. 
Διατηρουνται για αρκετες ημερες, κλεισμενα σε ενα γυαλινο ή μεταλλικο σκευος.


BISCOTTI SPEZIATI ALLA TAHINA

Deliziosi biscottini speziati, che nel posto del burro o olio ho utilizzato la tahina, cioè semi di sesamo macinati. Ogni bicottino viene lavorato con la pinzetta per la decorazione di impasti e pdz, e prende la forma di una rosellina, o di tocchetti merlettati. Sono di consistenza piuttosto molle. Metà dell'impasto l'ho colorato con la spirulina in polvere, che gli ha dato un'intonazione verdastra. Devo ammettere che, siccome era la prima volta che utilizzavo la spirulina come colorante, l'ho usata con parsimonia, perchè ha un lieve odore di pesce e temevo che lo trasmetesse ai biscottini. Però niente paura, siccome non avevano nessuna differenza con quelli che non contenevano la spirulina.

Dosi : ca 70 pezzi
Difficoltà : media, ci vuole un pochino di pazienza per fare la decorazione
Ingredienti : 480 gr ca di farina 00,
                               250 gr di tahina,
                               230 gr di zucchero di canna grezzo,
                          da 1 arancia grossa non trattata la scorza grattugiata ed il succo,
                               1 cucchiaino di cannella in polvere,
                               1/3 cucchiaino di chiodi di garofano macinati,
                               1 cucchiaino di cardamomo verde macinato,
                               1 cucchiaino raso di baking,                
                               1 cuchiaino di bicarbonato, 
                               1 pizzico generoso di sale,
                               1/2 tazza di noci tritate.
per la colorazione (facoltativo) : spirulina in polvere.
Preparazione : 
Mescolate la tahina con la scorza grattugiata ed i succo d'arancia, le spezie e lo zucchero. Aggiungete il sale, il baking ed il bicarbonato, mescolate con un po' di farina, ed infine gradatamente la farina, fino ad ottenere un'impasto molle che non attacca alle mani. 
Dividete l'impasto in due e con ogni pezzo formate un basctoncino di ca 2cm di diametro. Tagliate ogni bastoncino in pezzetti di ca 1cm. Appiattite ogni pezzettino d'impasto nel vostro palmo della mano e ponete al centro un po' di noci tritate. Chiudete i bordi dell'impasto e formate una pallina. 
Con una pinzetta per decorazione fate dei disegni sulla sua superficie (per prendere un'idea puoi vedere il filmato qui). 
Se vi piace potete colorarli con la spirulina in polvere, aggiungendo tanta, fino a prendere la colorazione desiserata. Ponete i biscottini su una placca da forno, foderata con carta antiaderetne. 
Cuocete in forno preriscaldato a 175°C, per 15-20 minuti, fino a dorare. Sfornate e lasciate raffreddare. 
Si conservano per parecchi giorni, chiusi in un recipiente di vetro o di latta.

23 σχόλια:

  1. Aχ Μαρίνα μου ,θαυμάζω την υπομονή αλλά και την επιμονή σου να ασχολήσαι με συνταγές απαιτητικές!
    Πόσο όμορφα είναι τα κεντημένα μπισκοτάκια σου!!Με πόση υπομονή και θέληση καταπιάστηκες και έδωσαν αυτό το πανέμορφο αποτέλεσμα!Πόσο άρωμα και νοστιμιά κρύβουν αυτά τα μικρά αριστουργήματα?
    Οφείλω να δώσω ολόψυχα τα θερμά μου συγχαρητήρια για την εικόνα που μας πρόσφερες πρωί-πρωί!
    Καλή σου μέρα γλυκιά μου!Εύχομαι να βρήκατε κάποια άκρη με τα καινούργια συστήματα που ταλαιπωρούν όλους μας,αλλά κυρίως τους επαγγελματίες!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα Φωτεινη μου! Παντα με τον γλυκο λογο στα χειλη, βοηθας στο να ξεκιναει η μερα μου με αισοδοξια!
      Τα μπισκοτακια γινονται πολυ πιο ευκολα απ'οτι μπορει να φανταστει κανεις! Κριμα που δεν τα φωτογραφησα βημα, βημα, ισως σε μια δευτερη φαση να γινει και αυτο, γιατι ειναι σιγουρο οτι θα τα ξαναφτιαξω! Μου ειναι δυσκολο να κανω καλα δυο δουλειες ταυτοχρονα, και στην συγκεκριμενη περιπτωση, αφιερωθηκα στο ... κεντημα!
      Τι να πω Φωτεινη μου για την κατασταση που επικρατει στην δουλεια, η προχειροτητα σε ολο της το μεγαλειο, ενα απιστευτο πανηγυρι, για να μην χρησιμοποιησω καποια χειροτερη λεξη...
      Καλο μεσημερι.
      Φιλια!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα, σας παρακολουθώ καιρό και θέλω συνέχεια να σας συγχαρώ για τη δουλειά σας και το μεράκι σας. Επιτέλους το κάνω. Πραγματικά κάθε φορά με εκπλήσσετε με την τόσο εμπεριστατωμένη παρουσίαση των συνταγών σας. Έχετε σκεφτεί να τις μεταφέρετε και σε βιβλίο; Εγώ θα το αγόραζα!
    Αυτή τη συνταγή θέλω τη δοκιμάσω, με προκαλεί...απλώς δε με βλέπω να χρησιμοποιώ το τσιμπιδάκι, θα κάνω μια πιο τεμπελικη εκδοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολυ για τα καλα σας λογια!
      Προσπαθω να καταγραψω και να παρουσιασω το μερακι μου με σαφηνεια και ακριβεια, χαιρομαι ιδιαιτερα αν τελικα το καταφερνω!
      Θα ηταν ψεμματα να πω οτι δεν μου περασε απο το μυαλο, να βαλω το μαυρο επανω στο ασπρο, οπως λενε οι Ιταλοι, δηλαδη να καταγραψω τις συνταγες μου σε βιβλιο, αλλα παλι βλεπω την πληθωρα των αναλογων εντυπων που κυκολφορουν και πραγματικα δεν ξερω αν θα ειχε νοημα... Αλλα νομιζω οτι βρηκα ηδη εναν αναγνωστη! :)
      Καλη επιτυχια με την συνταγη, και η τεμπελικη εκδοχη θα ειναι εξ'ισου νοστιμη και αυτο ειναι το ζητουμενο τελικα!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχα! Συγχαρητήρια και γι αυτή τη συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Μαρίνα!
    Αυτά κι αν είναι κέντημα! Κεντημένη νοστιμιά...Κι επειδή μ΄άρεσε πολύ το σχόλιο της Φωτεινής μας το προσυπογράφω. Τα είπε καλύτερα και διεξοδικότερα!

    Φιλάκια μαστόρισσα!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ζαμπια μου!
      Η Φωτεινη μας εχει αναμφισβητητα χαρισμα στον λογο, περιγραφει τα παντα με τον δικο της μοναδικο τροπο και τους δινει μια, μαγικη θα ελεγα διασταση! Αλλα και στην πραγματικοτητα ειναι μια ξεχωριστη προσωπικοτητα και χαιρομαι πολυ ειχα την τυχη να την γνωρισω και απο κοντα!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  5. Αυτά δεν είναι μπισκοτάκια Μαρίνα μου, είναι σκέτο κέντημα!!!!
    Αν και δεν συμπαθώ ιδιαίτερα το ταχίνι, ευχαρίστως θα τα δοκίμαζα, φαίνονται λαχταριστά!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενα μου, το ταχινι το ειχα παρεξηγημενο, αλλα τον τελευταιο καιρο εχω φτιαξει διαφορα πραγματα με ταχινι, χρησιμοποιωντας το σε αντικατασταση του βουτυρου ή του λαδιου.
      Χαιρομαι που σου αρεσαν τα μπισκοτακια μου!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  6. Όμορφα που είναι, στην αρχή μού έμοιασαν ισλύ ή αμέλωτα φοινίκια, αλλά και με ταχίνι, μια χαρά μού πέφτουν. Να'σαι καλά, Μαρίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατα καποια εννοια μοιαζουν με το ισλι, και ισως θα μπορουσαν να σιροπιαστουν κιολας.
      Πολλα φιλια απο την Θεσσαλονικη στο Μεγαλο Μηλο.

      Διαγραφή
  7. Είμαι σίγουρη ότι θα είναι πεντανόστιμα, αλλά αυτό που θέλω κυρίως να σχολιάσω είναι η εμφάνιση! Πανέμορφα! Σαν κεντημένα! Μπράβο και πάλι μπράβο για την υπομονή και την καλλιτεχνική σου φύση!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρίνα μου υπέροχα, είδα και το βιντεάκι, τέχνη βρε συ!
    Που θα βρω τέτοιο τσιμπιδάκι άραγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απιθανα δεν εινα Ερη? Καλλιτεχνικη δουλεια!
      Ερη μου εγω χρησιμοποιησα το ισιο τσιμπιδακι για τα ισλι αλλα και ενα τσιμπιδακι με ακρη σε σχημα V που το εχω για την ζαχαροπαστα. Τσιμπιδακι για το ισλι μπορω να βρω να σου στειλω αν θες!

      Διαγραφή
  9. Είναι τόσο όμορφα τα μπισκότα σου Μαρίνα μου που λυπάσαι να τα φας!!
    Το ταχίνι μου αρέσει πολύ και ειδικά αυτή την περίοδο το τιμώ δεόντως! Άσε που με τόσα πολλά και ωραία υλικά θα είναι απίστευτα γευστικά αυτά τα μπισκότα!
    Μπράβο σου για ακόμα μια φορά!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιονη μου, φετος κατι μ'εχει πιασει με το ταχινι και το εχω χρησιμοποιησει πολυ στα γλυκα μου!
      Το ταχινι σε συνδυασμο με τα μπαχαρικα εδωσαν ενα πολυ ωραιο γευσικο αποτελεσμα!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφα κεντημένα μπισκοτάκια είναι αυτά! Μου αρέσει το ταχίνι σε μπισκότα πολύ! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τί όμορφα που τα κέντησες Μαρίνα μου!!!! Και πόσο νόστιμα πρέπει να έγιναν!!! Καταπληκτικά! Μπράβο!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλα Κικη μου!
      Πολλα φιλια και περαστικουλια! ♥

      Διαγραφή
  12. Τι όμορφα που τα "κέντησες" Μαρίνα μου!
    Το ταχίνι είναι απ'τα αγαπημένα μου υλικά, η σπιρουλίνα επίσης!
    Δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ σε γλυκό , αν και έχω δει σοκολάτα με σπιρουλίνα και σκεφτόμουν να κάνω το πειραματάκι μου...
    Τώρα μου έβαλες κι εσύ ιδέες...
    Καλό σου βράδυ και καλοφάγωτα τα λαχταριστά σου μπισκότα "έργα τέχνης"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειχα τις αμφιβολιες μου για την σπιρουλινα, πρωτα για την μυρωδια της και επειτα για το ποσο σταθερο θα ηταν το χρωμα της στο ψησιμο. Τελικα τα αποτελεσματα ηταν ικανοποιητικα και θα συνεχισω τα πειραματα μαζι της!
      Καλο ξημερωμα Σοφακι!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.