23

GARAM MASALA


ΤΟ GARAM MASALA 

Το garam masala (γκαράμ μαζάλα), ειναι ενα μιγμα μπαχαρικων, που καταγεται απο την ινδικη κουζινα. Πραγματι, στα Χιντι, garam σημαινει ζεστο και masala μιγμα, δηλαδη ζεστο ή καυτο μπαχαρικο, με την εννοια του πικαντικου, αλλα και με την εννοια της θαλπωρης. Δεν υπαρχει συγκεκριμενη συνταγη για το garam masala, και η συσταση του διαφερει απο περιοχη σε περιοχη. Βασικα συστατικα του ειναι οι σποροι του κολιαντρου, το καρδαμωμο, το κυμινο, το μαυρο πιπερι, η κανελα, τα μοσχοκαρφια και το μοσχοκαρυδο. Μπορει επισης να περιεχει φυλλα δαφνης, τζιντζερ, σπορους μαραθου, κουρκουμα, σιναποσπορο, σουσαμι αλλα και σκορδο ή καυτερο πιπερακι. Δεν ειναι καυτερο και αναδιδει ενα ζεστο, εντονο αρωμα. Σε αντιθεση με αλλα μπαχαρικα, συνηθως προστιθεται στο τελος του μαγειρεματος, για να μην χαθουν τα αρωματα του.
Το μιγμα θα το βρειτε βεβαια ετοιμο στο εμποριο, αλλα ειναι πολυ ευκολο να φτιαξετε και το δικο σας garam masala, προσαρμοζοντας το στα δικα σας γουστα. Το μιγμα του εμποριου μαλιστα, επειδη πολλες φορες περιεχει και συστατικα που δεν ειναι καβουρντισμενα, συνηθως χανει το αρωμα του πολυ πιο γρηγορα απο αυτο που φτιαχνεται στο σπιτι. Μπορειτε επισης να εχετε ετοιμο το μιγμα των μπαχαρικων και να το αλεσετε λιγο πριν το χρησιμοποιησετε.
Σας δινω ενδεικτικα μια αναλογια για τα υλικα :
50gr σπορους κολιαντρου,
50gr πρασινο καρδαμωμο,
50gr κυμινο,
25gr κοκκους απο μαυρο πιπερι,
5-6 μοσχοκαρφια (γαρυφαλλα),
1 μπασουνακι κανελα,
1/2 μοσχοκαρυδο,
4-5 δαφνοφυλλα.
Ανοιξτε τους καρπους του καρδαμωμου και αφαιρεστε τα σπορακια. Βαλτε το καθε μπαχαρικο, εκτος απο το μοσχοκαρυδο,  ξεχωριστα σε ενα μικρο τηγανι και καβουρντιστε το για λιγα λεπτα, μεχρι να αρχισει να αναδιδει το αρωμα του. Αφηστε τα να κρυωσουν.  Τριψτε το μοσχοκαρυδο σε εναν ψιλο τριφτη. Βαλτε ολα τα μπαχαρικα σε ενα γουδι, ή σε εναν μυλο και αλεστε τα. Διατηρειται σε καλα κλεισμενο γυαλινο, σκουροχρωμο βαζο, για 6 μηνες περιπου.


IL GARAM MASALA

Il garam masala, è una mistura di specie che viene dalla cucina indiana. Infatti in hindi, garam significa caldo, bollente, mentre masala significa miscela, cioè mistura di spezie calda, con il senso del piccante ma anche con il senso del calore che emana al corpo. Non esiste una ricetta precisa, e la sua composizione varia. Gli ingredienti principali sono : i semi di coriandolo, il cardamomo, il cumino, il pepe nero, la cannella, i chiodi di garofano e la noce moscata. Può contenere ancora foglie di alloro, zenzero, semi di finocchio, curcuma, senape, semi di sesamo o ancora aglio e peperoncino. Non è molto piccante ed emana un profumo caldo e intenso. Al contrario con altre spezie, di solito viene aggiunto a fine cottura, per far sì che non perdere i suoi aromi.
Certo troverete il garam masala già pronto in erboisteria, ma è molto facile prepararlo a casa, adottandolo ai vostri gusti personali. Il garam masala confezionato, molte volte contiene ingredienti che non venogno tostati e così perde il suo aroma molto più presto da quello preparato a casa. Ancora, potete preparare la miscella delle spezie e macinarla poco prima dell'utilizzo.
Ecco una proposta per preparare il garam masala :
 50gr di semi di coriandolo,
50gr di cardamomo verde,
50gr di cumino,
25gr di grani di pepe nero,
5-6 chiodi di garofano,
1 stecca di cannella
1/2 noce moscata,
4-5 foglie di alloro (essiccate).
Estraette i semini dai frutti essiccati del cardamomo. Ponete ogni spezia, eccetto la noce moscata,  separatamente in un tegamino e tostate fino ad emanare il suo profumo. Lasciate raffreddare. Tritate la noce moscata in una gratuggia fine. Ponete tutte le spezie in un mortaio o in un macinacaffè e macinate non troppo finemente. Conservate in un contenitore di vetro,  preferibilmente non transparente e a chiusura ermetica, fino a 6 mesi.

23 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία και μυρωδάτη ανάρτηση!
    Επειδή λατρεύουμε την Ινδική κουζίνα-έχω ανεβάσει αρκετές συνταγές-φτιάχνω μόνη μου το μείγμα των μπαχαρικών που θα χρησιμοποιήσω.
    Όμως, τζίντζερ, γιατί δεν έβαλες; Εδώ υπάρχει αποξηραμένο.
    Καλή Κυριακή.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστη παρατηρηση! Την επομενη φορα θα βαλω γιατι μου αρεσει πολυ το τζιντζερ!
      Καλο απογευμα Ελενη μου!

      Διαγραφή
  2. lo comperavo pronto e non ero riuscita a capire cosa ci fosse dentro! Grazie per le informazioni, lo farò in casa d'ora in poi! Buona domenica Marina !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλειο φαίνεται και πολυ αρωματικο,καλη Κυριακή,καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι αρωματικοτατο! Να φανταστεις την πρωτη φορα που το αγορασα ετοιμο, αφου το εβαλα στο βαζακι του, εβαλα το σακκουλακι στην ντουλαπα για να μυριζει!

      Διαγραφή
  4. Μαρίνα μου καλή Κυριακή!
    Αρωματική και μυρωδάτη,χρήσιμη και ενημερωτική,ταξιδιάρικη και πικάντικη η κυριακάτικη ανάρτησή σου!Αγαπημένη όπως πάντα!
    Εικρινώς αν μιλήσω,δεν γνώριζα το συγκεκριμένο μείγμα μπαχαρικών,ίσως γιατί δεν είμαι -ή δεν θέλω να είμαι- εξοικειωμένη με την ανατολίτικη κουζίνα...
    Καθένα από τα μπαχαρικά που προανάφερες, υπάρχουν στην κουζίνα μου,όμως ο συνδυασμός τους φοβάμαι ότι θα είναι πολύ δυναμικός για τα γούστα μου..ίσως πάλι να κάνω λάθος..δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι με τις γεύσεις στην κουζίνα!Πού θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το συγκεκριμένο μείγμα?Σε τι είδους παρασκευές?Μήπως και τελικά τολμήσω...
    Φιλάκια πολλά,πολλά Μαρίνα μου.Καλή συνέχεια σε ότι και αν κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκεια μου Φωτεινη, το garam masala ειναι αρωματικοτατο, αλλα παρ'ολα αυτα ειναι ηπιο τοσο ως γευση οσο και ως αρωμα. "Ακουγεται" εντονα το καρδαμωμο και επειτα η κανελλα και το μοσχοκαρυδο. Προσωπικα μου αρεσουν αυτα τα αρωματα αλλα βεβαια ο καθενα εχει το προσωπικο του γουστο. Για την ωρα το εχω συνδυασει με κοτοπουλο, με παντσετες (το εβαλα στην μαριναδα και εντυπωσιασε!) αλλα αν εχεις λιγο υπομονη, αυριο ακολουθει ενα νοστιμο φαγακι, μαλλον συνηθισμενο, που το garam masala το μεταμορφωσε!
      Το τι εχω κανει παλι σημερα, μην το συζητας... τωρα παντως κανω ενα διαλειμμα για τσαι και εχω και συνεχεια, μεχρι που πρεπει να παρακολουθησω και ενα διαδυκτιακο σεμιναριο!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  5. Non è il curry, vero? Anche se somiglia. Deve essere proprio buono questo misto di spezie.
    Buona settimana

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ciao cara!
      Niente da fare con il curry, tutta un'altra cosa come profumo e sapore! A me piace un sacco!
      Buona settimana! ♥

      Διαγραφή
  6. Λατρεύω την ινδική κουζίνα και το garam masala είναι από τα πιο αγαπημένα μου μείγματα μπαχαρικών!
    Πολύ χρήσιμη συνταγή! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Αναστασια!
      Εγω δεν γνωριζω πολλα πραγματα απο την ινδικη κουζινα, αλλα λατρευω τα μπαχαρικα και δεν χανω ευκαιρια για να τα χρησιμοποιησω!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  7. Μμμμ!!!Μοσχομύρισε το διαδύκτιο!!!
    Υπέροχο μείγμα πρέπει να είναι θα το δοκιμάσω όπωσδήποτε!
    Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι πολυ ωραιο Σοφια! Αν σου αρεσουν οι ζεστοι τονοι στα μπαχαρικα θα σε ενθουσιασει!
      Καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  8. Το χρησιμοποιώ κι εγώ σε κάποιες συνταγές, έτοιμο το αγοράζω βέβαια από μπαχαράδικο!
    Μου αρέσουν τα αρώματα των μπαχαρικών που περιέχει!
    Φιλιά Μαρίνα μου, καλό απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειναι απιθανο Ελενα! Κι εγω συνηθως ετοιμο το αγοραζω, αλλα ακουσα απο τις ιταλιδες οτι το φτιαχνουν μονες τους και ειπα να δοκιμασω κι εγω!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  9. Μαρίνα μου μυρίζει φανταστικά!Μου αρέσει πάρα πολύ αλλά δεν έφτιαξα ποτέ μόνη, πάντα αγοράζω.Σίγουρα έχουν μεγάλη διαφορά !
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγουρα οταν ειναι φρεσκοαλεσμενο ειναι πιο εντονα τα αρωματα. Επειτα μπορεις να το προσαρμοσεις στα γουστα σου.
      Φιλια και καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  10. Αυτό το μίγμα μπαχαρικών το αγαπώ. Το είχα χρησιμοποιήσει πολύ παλιά σε ινδικό και μου άρεσε.
    Με εντυπωσίασε πολύ που το έφτιαξες μόνη σου. Εγώ το είχα πάρει έτοιμο από μπαχαράδικο.

    Μπράβο σου Μαρίνα!

    Φιλιά και καλό σου μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμενα μου αρεσει πολυ! Αφου να φανταστεις ανοιγω το βαζακι μονο και μονο για να το μυρισω! Φοβομουν οτι στους αντρες μου δεν θα αρεζαν τα αρωματα του, αλλα επεσα εξω! Στις παντσετες του αρεσε τοσο πολυ που μου ειπαν να το επαναλαβω!
      Καλο μηνα να εχουμε Χρυσαυγη! Καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  11. Μαρίνα, ωραιότατη η ανάρτηση σου. Άλλη μια απόδειξη, ότι μπορούμε να φτιάχνουμε τα ωραία μείγματα μπαχαρικών και μόνοι μας. Θα την φτιάξω, βάζοντας και τζίντερ, όπως προτείνει και Helen. Μήπως αν φυλαχθεί στο ψυγείο, σε καλά κλεισμένο βαζάκι, για να μην πάρει υγρασία, διατηρείται περισσότερο χρόνο;
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Favoloso il garam masala. Io mi sono preparata uno tutto mio cumino,coriandolo,chiodi di garofono e cardamono. L'uso solo io perchè a casa non piace il cumino a me si. Per gli altri il garam masala circa il tuo salvo qualche piccola variazione nelle quantità. Ciaooooo buona settimana.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.